tisdag 28 januari 2014

Tankar och tacksamhet

 Januari. Du kom och du gick, var tog du vägen egentligen? Den här månaden har gått fort, riktigt fort faktiskt. Ändå har en del saker hunnit hända. En sak som verkligen har varit en stor del av januari är den treveckorsfasta som har pågått i församlingen här och som vi varit med på. Jag var lite tveksam om jag ens skulle skriva om det, men det har varit en så positiv upplevelse för mig och kanske kan det peppa någon annan att pröva.
Upplägget har varit att man äter ett mål mat om dagen, resten hoppar man över. Istället tar man tid i bön och bara umgås mer med Gud. Syftet var den helige Andes ledning inför 2014. Så bra att få börja året på det här sättet. Och det som varit så skönt är att man inte är ensam i det utan det har varit något som församlingen gjort tillsammans och det har varit samlingar där vi fått undervisning, fått skriva mål och bara lämna över saker som har tyngt oss till Gud.
 De här veckorna har jag fått så många gudsmöten, både när jag varit själv, när vi bett ihop med teamet och  när vi varit hela församlingen. Och har dessutom fått märka hur Gud jobbar i mig och leder mig, Gud är god mina vänner! Så starten på 2014 har varit väldigt bra och jag tror och hoppas på ett år som bara fortsätter framåt. Jag och Jesus, Jesus och jag. 


Annat som har hänt är att vi efter mycket blod, svett och tårar (nejdå, men mycket krångel och mycket pengar) äntligen har fått giltiga visum för att stanna i Belize, woho! Så nu kan jag vara här fram tills januari 2015 om jag skulle önska det ;)


Erika, min kära vän och teamkamrat fyllde 23 år i fredags. Detta firades såklart. Tårta med 23 ljus och en mycket fin dag. Grattis Erika, du är en helt fantastisk person som jag är så tacksam för att få dela de här månaderna med! 


Idag så hände något som fick mig att fälla en tår av tacksamhet. När man helt utan föraning får post, inte mindre än fyra brev fick jag idag. Då blev jag så tacksam för mina vänner och familjemedlemmar som tar sig tiden att sitta ner, ta en penna i handen, skriva och skicka iväg ett brev. Ni vet hur man gör mig glad 

 Vardagen här fortsätter och just nu känner jag bara att jag trivs väldigt bra med det, det händer mycket kul.   Något jag är väldigt glad över är att jag, Matilda och Elin har börjat vara med på en läxhjälp en gång i veckan, det ska jag skriva mer om i ett eget inlägg tänkte jag.

Vill ni läsa fler bloggar så kan ni kika in på dessa:
 Erikas blogg: http://ongodsmission.wordpress.com/
Matildas blogg: http://matildasview.blogg.se/
Elins blogg: http://livetibelize.blogspot.se/

De uppdaterar i alla fall liiite oftare än vad jag gör. 



Inga kommentarer: